Het creëren van naamsbekendheid op het wereldwijde web is voor bedrijven anno 2018 enorm belangrijk. Een bedrijf dat niet actief is op het internet is aanzienlijk minder scorend bij de klanten dan de bedrijven die wel actief zijn op het internet. Er zijn verschillende manier om met behulp van Google resultaat te behalen uit de online marketing. Google AdWords, Google Analytics en Google Search Console zijn hier voorbeelden van, welke ik in deze blog aan jullie zal uitleggen. Deze drie aspecten heb ik zelf gedurende mijn stage ervaren en weet daarom de belangrijkste tips en tricks met jullie te delen.

Google AdWords

Google Adwords is een functie van Google welke de gebruiker in staat stelt om zijn of haar bedrijf meer naamsbekendheid te geven. Voor een bepaald bedrag kan de gebruiker bepalen op welke plaats in de Google ranking het wil staan. Als consumenten vervolgens zoeken naar jouw bedrijf zullen ze eerder terechtkomen op jouw website, dan die van de concurrent. Hoe hoger in de zoekranking hoe beter je gevonden zult worden. Immers, als jouw website zich op pagina 5 of verder bevind, zul je niet snel gevonden worden. Je gaat zelf waarschijnlijk ook nooit verder dan pagina 5 in Google. Voor AdWords kun je zelf een cursus volgen, maar AdWords uitbesteden is ook een zeer goede mogelijkheid.

Google Analytics

Indien je eenmaal gebruik maakt van Google AdWords, is Google Analytics een perfecte vervolgstap. Google Analytics geeft, zoals de naam al doet vermoeden, een overzicht van alle statistieken van de website van het desbetreffende bedrijf. Zo kun je bijvoorbeeld zien hoeveel bezoekers je website trekt, uit welk land ze komen en hoe lang ze op de website blijven. Je kunt precies zien welke pagina’s het meest populair zijn.

Google Search Console

Google Search Console is vervolgens weer een vervolg op de statistieken uit Google Analytics. Google Search Console is er namelijk op gericht om de prestaties van je website en Google te verbeteren, naar aanleiding van de resultaten uit Google Analytics. Zo kun je bijvoorbeeld met behulp van Google Search Console zien op welke pagina de bezoekers de website verlaten. Een analyse hiervan kan bijvoorbeeld opleveren dat deze pagina niet goed werkt of niet de juiste informatie bevat. Aan de hand hiervan kun je dan eventuele aanpassingen aan de website verrichten. Tevens kun je met Google Search Console bekijken of de resultaten uit Adwords goed zijn of eventueel aanpassingen dienen te hebben.

Categorieën: Blog

0 reacties

Geef een reactie